izleyici araştırması

izleyici araştırması İng. audience research (survey), television audience research (survey), (ABD) rating

TV. 1. Televizyon izleyicilerinin çeşitli izlenceler karşısındaki tepkilerini, görüşlerini, eğilimlerini, izleme alışkanlıklarını, belirli izlencelerin izleyicilerinin sayısını saptamak amacıyla yapılan araştırma. 2. ABD'de bu çeşit araştırmaların örnekleme yöntemiyle gerçekleştirilen çeşitli biçimleri; bunlar genellikle bu yöntemlerin tecim adlarıyla belirtilir (Hooper, Nielson, Pulse, Trendex, Videodex, vb.).


izleyici araştırması için benzer kelimeler


izleyici araştırması, 20 karakter ile yazılır. Ayrıca, i harfi ile başlar, ı harfi ile biter. Tüm karakter dağılımı ise, 'i', 'z', 'l', 'e', 'y', 'i', 'c', 'i', ' ', 'a', 'r', 'a', 'ş', 't', 'ı', 'r', 'm', 'a', 's', 'ı', şeklindedir.
izleyici araştırması kelimesinin tersten yazılışı ısamrıtşara iciyelzi diziliminde gösterilir.